Sistate pe timpul iernii, lucrările de modernizare a drumurilor județene din Dolj se reiau în forță.
Conform www.gds.ro, constructorii mai așteaptă doar avizul de la Poliția Rutieră, pentru a redeschide șantierele de anul trecut. Ordinul de începere a lucrărilor a fost dat de săptămâna trecută, iar până la obținerea avizelor constructorii și-au făcut ultimele pregătiri înainte de reluarea lucrărilor, potrivit beneficiarului, Consiliul Județean Dolj.
Dintre toate șantierele deschise în județ, cel mai aproape de finalizare pare drumul județean Craiova – Cetate. Cei 67 de kilometri ai DJ 552 au intrat în proces de modernizare tot în 2020, dar lucrările sunt mult mai avansate. Aici, primul strat de asfalt a fost turnat în proporție de 95%. Cel mai bine stă tronsonul II, unde Strade Bauunternehmung a finalizat în totalitate turnarea primului strat, între Râpa Roșie și Cetate (39,8 km). Serpentinele de la Râpa Roșie au reprezentat o provocare pentru constructor, de care s-a achitat cu succes.
Lucrările de modernizare a tronsonului II al drumului judeţean Craiova – Cetate sunt executate de Strade Bauunternehmung SRL, ca lider al asocierii din care mai fac parte Condor Păduraru SRL (Olt) și Hydrostroy AD (Bulgaria), și au o valoare de 99,3 milioane de lei (TVA inclus). La primul tronson al DJ 552 Craiova – Mofleni – Bucovăţ – Terpeziţa – Sălcuţa – Vârtop – Caraula – Cetate, cu o lungime de 27,7 km, lucrează asocierea craioveană Domarcons SRL – Erpia SA, contractul având o valoare de circa 97 de milioane de lei.
Tronsonul I pleacă de la Mofleni și ține până la Terpezița, unde încă nu s-a ajuns cu primul strat de asfalt. Și aici au existat provocări pentru constructori: consolidarea dealului Bucovăț și reabilitarea podului peste Jiu. Pe podul peste Jiu s-a lucrat sub trafic, vizate fiind suprastructura, infrastructura, calea pe pod și racordările cu terasamentele și albia râului, mai scrie Gazeta de Sud.
Foto: Gazeta de Sud