PREAMBUL
Țintit de către Gabriel Zamfir ca persoană de interes personal, flautistul Cătălin Oprițoiu, totodată fondatorul Bucharest Symphony Orchestra, a fost „uns” deloc întâmplător solist concertist al Filarmonicii „Oltenia” din Craiova, anul trecut, prin angajare directă (în baza OG 21/2007). Angajatorul a eludat procedura de concurs necesară ocupării unui asemenea post emblematic pentru prestigiul artistic al unei filarmonici, spre a nu mai aduce în discuție și faptul că instituția avea deja pe statele de plate încă un solist concertist angajat, pe pianistul Mihai Ungureanu.
DE FACTO
Dar ce nevoie ar fi avut și are în continuare Gabriel Zamfir să-l „curteze” asiduu pe flautistul Cătălin Oprițoiu?
Posesorul titlului de doctor în muzică cu teza intitulată pseudo-savant “Ipostaze actuale ale categoriilor neocazionale din perspectiva fenomenului folcloric muzical-vocal oltenesc”, Gabriel Zamfir este prezentat pe noul site de promovare a concursului de dirijat orchestra organizat de Bucharest Music Institute ca „Professor, Art University Craiova, Art & Media Department”. Profesor universitar? Gabriel Zamfir chiar este profesor universitar?!
Mare amator de titulaturi și titluri pompoase, cu precădere inexistente, Zamfir – „Glonț în cap” insistă să se recomande ca „profesor”, in pofida faptului ca el este lector univ. dr. și predă trei cursuri: „folclor muzical românesc; teorie, solfegiu, dictat; sisteme de educație muzicală”.
Deși din luna mai a acestui an nu mai deține statutul de manager al Filarmonicii „Oltenia”, obținând nota 3,53 la evaluarea Raportului de activitate/2021, Zamfir continuă să-și exerseze cu dezinvoltură și aplomb „skills-urile” de impostor care-i definesc personalitatea. Ereditatea (un tată preot – turnător la securitate), mediul care i-a pus în valoare aptitudinile de șmecheraș de cartier și educația – diplomele „scoase” ușor și puse la făcut bani (titlul de doctor se recompensează financiar destul de generos în România din bani publici) cu „truda” tupeului și a relațiilor, iată complexul factorial care i-a modelat parvenitului Gabriel Zamfir „devenirea socială”.
Astfel, și anul acesta, grație prietenului recunoscător Cătălin Oprițoiu, specialistul în folclor muzical-vocal oltenesc Gabriel Zamfir a reușit să pozeze din nou într-o „ipostază neocazională”, strecurându-se „pe nevăzute” în juriul unui concurs internațional de dirijat orchestra care se pretinde un reper important și o manifestare artistica serioasă în lumea civilizată a muzicii clasice.
Pentru participanții de bună credință la acest eveniment se pune întrebarea: Ce credibilitate conferă acceptarea unui neavenit în domeniul dirijatului de orchestră în juriul unui concurs de specialitate cu pretenții înalte?
La aceasta întrebare poate ne va raspunde însuși flautistul Cătălin Oprițoiu, al cărui post de solist concertist la Filarmonica “Oltenia” este încă bine conservat, i-a fost garantat, bătut în cuie și sigilat în organigrama și statul de funcții ale filarmonicii, chiar daca (atenție!) Zamfir nu mai este managerul instituției. Să nu uităm că “Glonț în cap”, iritat fiind de faptul ca Primăria Craiova a „îndrăznit” sa-l demită în urma rezultatului nesatisfăcător obținut la evaluarea activității manageriale din anul 2021, visează să-și recapete prerogativele în instanță (vezi link)
Dar cum Găbiță e învățăt să piardă procese pe linie la Tribunalul Dolj, iar la Curtea de Apel și-a înșelat amatoristic „pila”, șanse mici să se întoarcă la timona Filarmonicii.
Revenind la flautistul Cătălin Oprițoiu, reluam câteva informații de context, în scopul relevării strânsei colaborări a acestuia cu ex-managerul și „profesorul” Zamfir: Spre a deturna atenția publicului, pe afișul general al ediției din 2021 a Festivalului Internațional „Craiova Muzicala”, au fost trecuți ca participanți în data de 06.12.2021 Cătălin Oprițoiu & Millenium Arts Quartet. Daca analizăm numele din componența acestui cvartet, vom descoperi că același grup a mai fost invitat și în ediția din 2020 a aceluiasi festival, dar nu oricum, ci… tot împreună cu flautistul Cătălin Oprițoiu. Cu scopul „nevinovat”, însă, de a ne zăpăci memoria, „organizatorii” editiei din 2021 a festivalului s-au gandit ca este mai bine să „deghizeze” numele de „Millenium Arts Ensemble” (după cum figura pe afișul din 2020 vom vedea că sunt aceiași muzicieni) în „Millenium Arts Quartet” (ediția 2021).
Spre comparare, vă oferim afișul general al festivalului (ediția 2021) și afișul realizat special pentru concertul prezentat de „Millenium Arts Ensemble” în ediția din 2020 a festivalului.
FRATE, FRATE…
Dar să „traversăm” orașul și să ajungem la cea de-a doua “destinație” culturală a Famigliei Zamfir, Opera Română Craiova, mânuită de întâiul născut, puternicul frate Antoniu.
Parcurgându-i CV-ul, trebuie să recunoaștem că am rămas profund impresionați de rezonanță arhaică a titlului tezei sale de doctorat: „Chinonicul praznicar in muzica romaneasca de traditie bizantina – sec. XIX”.
De la devoțiunea spirituală în studiul migălos al cântului bizantin, cu modurile și glasurile lui specifice, Antoniu Zamfir nutrește nu puține plăceri profane în cariera de manager de operă pe care și-a esafodat, de peste 10 ani, imaginea publică de „specialist” în artele spectacolului. Legăturile lui cu lumea operei sunt eminamente mercantile, de orientare strict pragmatică, nicidecum originate în cunoașterea temeinică a problematicii specifice domeniului operistic.
Deși nu face dovada pregătirii de specialitate în domeniul regiei de operă, tot asa precum nici frățiorul Gabriel nu poate face dovada că este licențiat în domeniul dirijat orchestra, Antoniu Zamfir sfidează legile gravitației morale și minima decență, ipostaziindu-se și autoproclamându-se „regizor”.
Spre edificare, pătrunsul candva de pasiunea studierii chinonicelor praznicare din manuscrisele din bibliotecile românesti de la Muntele Athos, licențiatul în pedagogie muzicală – muzica religioasă (cf. CV-ului) Antoniu Zamfir și-a tras profil de „director de scena” pe site-ul Operabase
Știați că „directorul de scena” Antoniu Zamfir a reușit să convingă conducerea Operei din Varna (Bulgaria) să-i încredințeze, în 2021, „regia” capodoperei mozartiene „Flautul fermecat”?
Dar…să nu uităm de principiul reciprocității și al „schimbului cultural” de onorarii subvenționate din bani publici, dat fiind faptul că și „regizorul – manager” Antoniu Zamfir s-a „achitat” de obligații, „invitând” Opera din Varna la Festivalul Internațional „Elena Teodorini” – Editia a XVII-a:
Interesant este că Opera Varna l-a remunerat pe „regizorul” închipuit Antoniu Zamfir, posesor al unei diplome de licență în domeniul pedagogie muzicală – muzică religioasă, cu eclatanta sumă de… 7000 Euro pentru „Regie Spectacol”, conform Declaratiei de avere/anul 2021 publicate pe site-ul Operei Craiova.
Un fals regizor „fermecat” de resorturile rituale ale „infrățirii” masonice, Antoniu Zamfir (zis și Toni în cercurile de amici) a semnat regia de scenă a operei „Flautul fermecat” (și onorariul aferent plătit de Opera Varna) considerându-se cu siguranță „expert” în jonglarea cu inefabilele simboluri masonice deghizate în libretul scris de Emanuel Schikaneder și în textura melodică a celebrei creații mozartiene.
ÎN LOC DE CONCLUZIE…
…atragem atenția autorităților locale și forurilor competente că asemenea practici de falsificare, făcând uz și abuzând de statutul de autoritate publică (manager de instituție) aduc prejudicii incomensurabile de imagine municipiului Craiova, atât cetățenilor care trăiesc în acest oras, cât și vizitatorilor pasageri ce pot fi ușor induși în eroare de aparențe.
Cine și ce-l legitimeaza pe Antoniu Zamfir să regizeze spectacole de operă? Cine și ce-l legitimeaza pe fratele său, fostul manager al Filarmonicii „Oltenia”, Gabriel Zamfir, să emită judecăți de valoare și să dea verdicte într-un juriu la un concurs de dirijat orchestra?
Cât de credibile mai pot spera să fie Filarmonica „Oltenia” și Opera Română Craiova, aglutinate sub tutela unei păguboase Frății a intereselor meschine?
Factotum-ul Antoniu Zamfir este multe și de toate, luptând acerb pentru Famiglie. Cu o soție angajată pe post de solistă la instituția ale cărei salarii le semnează, cu un frate „bazat” prin jurii de dirijat orchestra, cu un tată – preot, adică popă securist dovedit în instanță (vezi link), dar protejat de Mitropolitul Irineu al Olteniei, cu o mamă generoasă care-și iubește aproape „tiranic” odraslele donându-le proprietăți imobiliare, iată „Habitat”-ul și habitaclul în care viețuiesc aceste creaturi forjate la școala șmecherelii, parvenirii, falsificării.
Un spectacol de regie instituțională înspăimântător pentru comunitatea craioveană. Sau în alți termeni: „Corupția se regizează în Famiglie”.