Blogging, campanii de bune practici în PR (relații publice), marketing și networking. Acestea au fost principalele puncte de discuție luate în seamă ieri, la a doua ediție a proiectului „SM4S Craiova” (Social Media for Students). Participanții la acest eveniment au avut ocazia să ia sugestii de la cei mai buni speakeri și de la experți în domeniu.
Raluca Duță, primul auto-proclamat social manager din România, a familiarizat publicul cu conceptul de social media în agenția PR. Campaniile cu bloggeri, marketingul întimp real și campaniile făcute pentru clienți feluriți ca Pizza Hut, Pepsi, Lidl sau Afi Palace Cotroceni au fost lucrurile cu care s-a putut mândri în cei trei ani de activitate la „Golin”. Printre campaniile PR care au avut priză la public și care au prins febra hash-tagului s-au numărat #Distracțiecubanipuțini, #RichKidsofInstagram, #Văru’tocmaite-arezolvat și #Nuepanicăman.
„Fără să-și dea seama, oamenii pot folosi peste patru surse de tehnologie”
Zona de comunicare, unde PR-ul se combină cu Social Media, a fost preluată de Claudia Tocilă, manager de branduri cu nume grele pe piața românească: Aqua Carpatica, dar și Domeniile Sâmburești. Lucrul bine punctat de aceasta a fost grupul țintă. Pe care orice specialist în comunicare și relații publice ar trebui să-l vadă sfânt în orice campanii viitoare. Relația cu clienții trebuie să fie și ea menținută pe rețelele de socializare, iar limbajul folosit trebuie să fie unul informal, care să ajungă ușor la client. „Fără să-și dea seama, oamenii pot folosi peste patru surse de tehnologie”. Se trezesc cu smartphone-ul, își verifică mesajele pe laptop și tabletă, iar GPS-ul e nelipsit în călătorii”. Printre campaniile derulate de Aqua Carpatica, cele care s-au bucurat de succes în rândul clienților au fost „Votează Legea Apei”, care a vizat informarea populației despre conținutul de nitrați din compoziția apei și „Testul Purității”, prin care s-au distribuit testere pentru calitatea apei. Fie că era pentru cea de la robinet, fie pentru cea din obișnuita fântană din curte, clienții lor au putut verifica singuri conținutul la miligrame pe litru.
„Nu ne bazăm pe volum, ci pe calitate”
Andrei Cismaru, reprezentant al Bitdefender, a relatat despre cum e să lucrezi la brandul românesc care protejează calculatoarele a nu mai puțin de jumătate de milion de oameni la nivel global. Conform unuor statistici, utilizatorii smartphone-urilor își țin aproape telefonul 22 de ore pe zi. Lucru ce a ambiționat echipa de social-media. Campanii ca „Find Your Match “, în care oamenii puteau afla, în urma unui chestionar, cu ce tip de virus s-ar potrivi, „Conquering the Everest’’, în care userii erau provocați să ghicească altitudinea unui vârf de munte sau „World Cup Campaign’’, au fost gândite după principiul :„Nu ne bazăm pe volum, ci pe calitate”.
„Fiecare dintre voi sunteți un brand și trebuie să știți să vă vindeți !”, a deschis subiectul Cristian China-Birta, bloggerul cunoscut și sub numele de „Chinezu’”. Un alt punct de discuție a fost faptul că, din momentul în care orice persoană a intrat în Social Media, ar trebui sa aibă grijă la reclama proastă. Dar i-a și îndemnat pe participanți să-și deschidă un domeniu de internet branduit pe numele propriu. „Am văzut “n’’- cazuri la angajare, în care diferențierea pentru un loc de muncă se făcea în funcție de faptul că unul avea blog și că scria bine, iar altul nu.”
„Performanța în Social Media înseamnă să-ți asumi riscuri”
Alexandru Negrea, consultant în Social Media, a vorbit despre calitățile pe careorice doritor de job în acest domeniu ar trebui să-l aibă. Să fii un bun autodidact și comunicator în scris, să fii o persoană analitică și creativă și să nu uiți să-ți administrezi timpul în mod corect. „Recomandarea mea sinceră e să deprindeți niște abilități de marketing”, a adăugat el. Iar relația cu clienții ar putea avea de suferit dacă nu e gestionată corect, lucru confirmat si de bloggerul Cristian Manafu. „Mi s-a întâmplat să primesc comentarii agresive pe pagina de socializare a BCR”. Singurul lucru care a ajutat a fost să raspundă calm și să fie deschis la feed-back-uri negative. La final, a recunoscut că cele mai interesante campanii de promovare făcute vreodată au fost și cele mai riscante. „Performanța în Social Media înseamnă să-ți asumi riscuri”.
Costin Cocioabă, unul dintre primii români care și-au vândut un bussiness pe internet, a adus în discuție #Throw me back, una dintre campaniile globale ale rețelei de socializare Instagram. Campanie care a rămas în mintea utilizatorilor de internet prin simpla provocare a oamenilor să recreeze o fotografie, cu aceleași personaje, dar la diferență de câteva decenii.
Trainingul a fost găzduit la Filarmonica Oltenia de Rotaract Club Craiova, un club sponsorizat de Rotary, pentru oameni cu vârste între 18 și 30 de ani. E menit să implice tinerii în activităţi constructive, din care pot învăţa la fiecare pas câte ceva, ajutând în acelaşi timp societatea din care fac parte.
Printre proiectele organizației se mai numără: „Atăzi, tu dăruiești”, „Condu prudent” „React”, „Baschet în școli”, „ShoeBox”, „Un altfel de Halloween” și „Cupa Rotaract-volei pe plajă”.