În Craiova există un teatru particular care s-a întors premiat de la Festivalul Național de Teatru Independent, încheiat de curând la București: Compania Teatrulescu. Meritul îi revine Iuliei Colan, laureată a Premiului „One man/ woman show“, evident, cea de-a doua ramură. Dintre cei trei actori distinși la această categorie (un bărbat și două femei), Iulia e singura care a făcut și regia a ceea ce a interpretat: Exercițiu după „Flori pentru Algernon”, prezentat în premieră de Compania Teatrulescu (director, Vlad Drăgulescu) în Craiova, la barul Play, unde acest teatru susține majoritatea spectacolelor.
Să lucrezi cu un teatru independent nu înseamnă să nu depinzi de alte ocupații. Ca angajament de bază, Iulia Colan face parte din trupa Teatrului Național „Marin Sorescu“, iar Vlad Drăgulescu, și el actor de meserie, e managerul Filarmonicii „Oltenia“.
Cafe-teatrul Play, deschis în 2007 de actrița Adela Minae, e primul local craiovean în care au venit actori să țină spectacole, după model bucureștean. Alte câteva baruri din orașul nostru i-au urmat exemplul. Tineretul care obișnuia să consume produse specifice unui local s-a bucurat să devină consumator și de artă. Să iasă la o bere sau un suc și să aibă în preajmă elita culturală a urbei, dacă nu cumva să se integreze în ea. Sunt și voci, inclusiv tinere, care văd în spectacolele din cârciumi o umilire a actului teatral. Spectatorii așezați la mesele din jurul scenei improvizate mai dau un telefon, mai dau noroc, mai strigă la chelner „Înc-o halbă!“. La ușă e un du-te-vino, intră clienți în cârciumă spre final, când nu-i mai taxează nimeni, și se așază cu spatele la scenă…
Obișnuința e ca oameni care susțin spectacolul să își încaseze onorariul împărțind între ei suma strânsă din vânzarea biletelor.