Nu ne oprea nimeni să-i zicem articolului și „Ce să aibă în comun avionul cu Gorun?“, mai ales că primul prenume din acte al lui Cămătaru nu-i Rodion, ci Radion. Dar așa l-a botezat Domozină, Rodion. Și așa am botezat noi textul, precum se vede.
Întreaga presă a României comuniste avea darul să amuze, deși doar Urzica își propunea asta. Priviți această Flacără ieșită pe piață la două zile după meciul Benfica – Universitatea și cu puțin timp înainte ca al doilea aparat Rombac 1-11 să-și ia zborul.
Fiindcă literele sunt foarte puricoase, vă scutim noi de un efort și reproducem o frază de la prima pagină: „Citiți reportajul în pagina 6 și uitați-vă apoi ce coincidență între poziția avionului și poziția impetuosului atacant central al Universității Craiova“.
Păi de ce să mergem la pagina 6 să citim reportajul și abia apoi să studiem similitudinea între pozele de la prima pagină, când avem deja prima pagină sub nas? Și dac-o avem la-ndemână, să mai vedem:
Rombacul decolează, Cămătaru aterizează. ( Rodion Gorun Cămătaru, în poză alături de Hans-Peter Briegel, de la FC Kaiserslautern, a fost unul dintre evidențiații de la Lisabona. După meci, când a fost să remarce un fotbalist advers, antrenorul Benficăi, Sven-Göran Eriksson, a zis: „Numărul 9 a fost cel mai bun dintre fundași“.) Dar acea coincidență între poziții putea fi foarte lesne ticluită. Neavând drept reper un plan orizontal, machetatorul de la Flacăra putea, chiar fără binefacerile photoshopului, să pună avionul și dându-se peste cap.
Oricum, poziția lui Cămătaru, comparată sau necomparată cu a Rombacului, nu e deloc avantajoasă pentru un fotbalist. Dac-ar fi scos penalti la acea fază, da, ziceam. Dar n-a obținut penalti și nu știm măcar dacă arbitrul a dat fault sau a căzut Cami nefaultat.
Am făcut noi acum ceea ce cititorii săptămânalului Flacăra n-au putut face la data apariției acestui număr, am căutat pe Google. ROMBAC 1-11 e primul avion de pasageri cu reacție produs în România , după licența aparatului englez BAC 1-11. Ca la Oltcit. Am găsit și un titlu în ziarul Argeșul, din anul 2012: „Rombac 1-11, la 30 de ani. Avionul care n-a căzut niciodată“. Ar fi fost catastrofal pentru industria aeronautică românească dacă, prelungind coincidențele, Rombac ar fi căzut în același ritm cu Cămătaru.