Decât codaș la oraș, mai bine-n satul tău fruntaș – spune un proverb românesc sugestiv pentru acest articol care îl are în prim plan pe managerul Filarmonicii „Oltenia” din Craiova. Numai că personajul nostru nu doar că e codaș, dar este și … pe făraș!
Cum s-a transformat „visul umed” de parvenire în confirmarea propriei imposturi
Fiu de popă „turnător” al Securității comuniste și la rândut său, cleric ortodox caterisit (pentru că își altoia des fosta soție, spun bârfele urbei), Gabriel Zamfir a devenit cunoscut pe plan național prin replica „măcar un glonț în cap acelor mame care au ieșit cu copiii la proteste”.
Conform Ziariștii.com, Zamfir a fost implicat într-o serie de scandaluri, totul culminând cu cel provocat de opiniile lui despre protestele Diasporei care au avut loc în august 2018. Într-un comentariu pe Facebook, Gabriel Zamfir scria: „Un mare respect pentru acei jandarmi și măcar un glonț în cap acelor așa-zise ‘mame’ care au ieșit cu copiii în brațe la proteste deși se știa că nu e un protest pașnic așa cum ar trebui să fie în democrație. Dar deh nu avem aceeași definiție pentru ‘democrație’”. (vezi aici)
Tot mai contestat în ultima vreme și realizând că șansele de a mai prinde un nou mandat în fruntea Filarmonicii „Oltenia” sunt foarte mici, Gabriel Zamfir a început să viseze la scaunul de manager al Filarmonicii „George Enescu” din București – instituția muzicală cu cea mai lungă istorie din România, considerată pe bună dreptate simbolul elitei culturale românești.
Avea însă se se trezească brusc din visul umed…
Conform informațiilor puse la dispoziție de organizatorul concursului, Ministerul Culturii, nu mai puțin de 5 candidați, cu nume ascunse după coduri, și-au depus dosarul. Din cele publicate pe www.despreopera.com, un blog cultural foarte apreciat de cititori, aflăm că ceilalți 4 contracandidați au fost: Ștefan Doniga, Anton Niculescu (Filarmonica Brașov), Iosif Ioan Prunner (Filarmonica George Enescu din București) și cel din urmă, care s-a dovedit a fi cel dintâi, Marin Cazacu (Filarmonica George Enescu din București) care a și câștigat postul scos la concurs (vezi aici).
Pe 21 martie a fost publicat rezultatul primei etape, proba proiectelor de management. Pretendeții trebuiau să obțină minim nota 7. Deși a bătut toba prin oraș că se pregătește de proba interviu a concursului (23 martie), ba mai mult și-a mințit până și pe actuala parteneră de viață – o judecătoare de la Curtea de Apel Craiova, dacă e să ne luăm după apropiații cuplului, că pleacă la București să participe la proba finală –interviu, Gabriel Zamfir a fost eliminat cu cel mai mic punctaj -4,29.
S-a dus Zamfir (la concurs) câine sur la vânătoare?!
“Să aspiri la o asemenea funcție, tu doctor în folclor oltenesc, implicat în numeroase scandaluri, asta însemnă să ai tupeu sau o mega susținere politică sau din alt domeniu”, concluzionau colegii de la Ziariștii.com (vezi aici), care au enumerate și câteva personalități cultural-muzicale care puteau face lobby pentru Zamfir de la Craiova. Fie nu s-au confirmat informațiile colegilor noștri din presa centrală, fie (mai degrabă!) pilele lui Zamfir nu au funcționat…
Revenind la nota obținută de Zamfir, și noi, cei din redacția Republica Oltenia ne punem câteva întrebări, și poate, cu “noroc” o să primim răspunsurile după următoarea evaluare a activității de manager al Filarmonicii “Oltenia” a lui Zamfir, zis „Glonț în cap”.
Oare cum poate să mai rămână Zamfir în functia de manager al Filarmonicii “Oltenia”, dacă “viziunea” lui conceptuală a fost “valorizată” cu nota 4, la concursul pentru ocuparea postului de manager al institutiei filarmonice reprezentative pentru viața și cultura muzicală a României?
Nu este același om, acelasi ‘telectual de rasă, același candidat excelent ca și la Craiova?
Oare, cum a fost posibil ca la Craiova să obțină note aproape de perfecțiune la evaluările anuale, la cel de-al doilea proiect de management, iar la București să se dovedească submediocru proiectul depus de el?
Cum (se) poate accepta ca orașul Craiova să fie “reprezentat” la un asemenea grad de umilire pe plan cultural de un asemenea individ?
Care este standardul cultural și care sunt așteptările de poziționare a imaginii orașului Craiova – candva candidat în cursa “Capitală Culturală Europeană” în țară?
Timpul și Consiliul Local Craiova vor răspunde, în curând, la aceste întrebări.